سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آناهیتا
باسلام به دوستان عزیز دوست دارم دراین وبلاگ موضوعاتی که بهشون علاقه دارم و بذارم امیدوارم کسایی که به مطالبی بااین موضوعات نیاز دارن و دنبالشونن از ارائه ی این مطالب راضی باشند.
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من

 

این روزها در بازار عطر آنقدر کالای تقلبی وجود دارد که گاهی آنقدر که پول می دهی عطر نمی خری! البته با این قیمت های نجومی عطرها، حق دارید که انتظار کالای اصل و با کیفیت مطلوب داشته باشید و با وسواس خرید کنید..


راه های شناسایی عطرهای تقلبی

این روزها در بازار عطر آنقدر کالای تقلبی وجود دارد که گاهی آنقدر که پول می دهی عطر نمی خری! البته با این قیمت های نجومی عطرها، حق دارید که انتظار کالای اصل و با کیفیت مطلوب داشته باشید و با وسواس خرید کنید ولی آیا تشخیص عطرهای اصل و تقلبی به همین سادگی هاست؟


مسعود تهرانی دبیر روابط عمومی انجمن صنفی آرایشی، بهداشتی و عطریات با تجربه چندین ساله اش به این پرسش ها پاسخ می دهد.


? همیشه پای چین در میان است


معمولا کالاهایی که مشابه اصل است از چین می آید. البته عطرهای غیر اصل که از چین می آید در خود چین هم تقلبی محسوب می شود؛ یعنی عطری که با نام یک برند معروف در چین تولید شده باشد اینطور نیست که تحت لیسانس کمپانی اصلی باشد و به سفارش آنها و با درجه بندی متوسط تولید شود. باید بگوییم عطرهای چینی هیچ ارتباطی با کمپانی های اصلی و مطرح عطرسازی ندارند و صرفا کالاهای تقلبی هستند.

برندهای پوشاک چنین قوانینی دارند و مثلا اگر در ویتنام تولید شود روی کالا می زند لیسانس آن از نایک است ولی کمپانی های عطر و آرایشی این کار را نمی کنند. برای مثال کمپانی هرمس که خیلی معروف است تمام کالاهایش را تک تک بیمه می کند و هر جای دنیا که آن را بخرید گارانتی دارد.


? عطر هم بازیافتی دارد


بحث اورجینال و تقلبی بودن را همیشه داشته ایم ولی حدود سال های 90 تا 94 میلادی تکنولوژی وارد مراحل تازه ای شد و انواع محصولات تقلبی، مشابه و حتی بازیافتی به بازار راه پیدا کرد.

تا چند سال پیش گاهی مردم از کنار خیابان عطرهای بازیافتی می خریدند و خودشان نمی دانستند. بازیافتی برای عطرها کلمه غریبی است ولی واقعیت دارد. شیشه عطرهایی که تمام می شد و مردم به سطل آشغال می انداختند گاهی دوباره سر از چرخه مصرف درمی آورد؛


یعنی افراد سودجویی بودند که شیشه های خالی را از زباله جمع کن ها می خریدند. هر شیشه هم بسته به اینکه چقدر سالم و تمیز باشد یا چه برندی باشد قیمتش فرق می کرد. شیشه ها دوباره پر می شد و با قیمت ارزان تر کنار خیابان به فروش می رسید. خوشبختانه با نظارت هایی که صورت گرفته این تقلب تا حد زیادی جمع شده است.


? خطر در کمین برندها


بعضی عطرهای تقلبی ظاهر مشابه اصل دارند و کاملا شبیه اصل هستند. باید حواسمان باشد که مارک های معروف بیشتر از مارک های گمنام احتمال دارد انواع مشابه و تقلبی داشته باشند.

این شباهت گاهی آنقدر زیاد است که حتی فروشنده غیرحرفه ای هم نمی تواند تشخیص بدهد. دلیلی ندارد مارک های گمنام را کسی به صورت تقلبی تولید انبوه کند چون کسی آنها را نمی شناسد اما مارک های معروف چون طرفدار بیشتری دارند بیشتر در معرض سوءاستفاده هستند.


? تنها راه تشخیص


گاهی ممکن است یک عطر تقلبی مشابه اصل را با قیمت مناسب به شما عرضه کنند و ادعا شود که همان عطر اصلی است. مثلا طرف می گوید این را خودم وارد کرده ام و با قیمت مناسب تر می دهم ولی یادتان باشد نمی شود چک پول 50 تومانی را 25 تومان خرید. شما یک محصول دربسته می خرید و داخل آن را نمی بینید. تستر هم هست ولی گاهی ممکن است تستر اصل را به شما نشان بدهند و کالایی که می خرید تقلبی باشد.


در کل بهترین روش برای تشخیص عطر تقلبی و اصل این است که از کنار خیابان یا فروشگاه هایی که نمی شناسید خرید نکنید. وقتی شما فروشگاه را بشناسید با خیال راحت خرید می کنید و نیاز به تشخیص نیست. به این اعتماد نکنید که از کیش می خرید یا در یک پاساژ بزرگ خرید می کنید. باید مغازه را بشناسید و مطمئن باشید فروشگاه معتبری است.

نمی توانیم بگوییم از کجا می توانید بفهمید عطری که می خرید اصل است ولی می گوییم از کجا می توانید بخرید؛ فروشگاه های معتبر و قدیمی که سال ها در این کار بوده اند.


? تشخیص کپی از اصل ساده نیست


بعضی ها می گویند از غلظت، بو، رنگ ماده و تکان دادن شیشه می شود اصل و تقلبی بودن عطر را تشخیص داد یا باید نگاه کنید که عدد floz که روی شیشه درج شده چند است. این باورها درست نیست و نمی شود به آنها استناد کرد.


غلظت عطرهای مختلف با هم تفاوت دارد. عطرها برای موقعیت های مختلف ساخته می شوند و موارد مصرف خاص دارند. همه عطرها ماندگاری، پخش بو و ویژگی های یکسان ندارند که بتوان به آن استناد کرد یا نسخه کلی برای عطرهای اصل و تقلبی پیچید بلکه تشخیص آن تجربه می خواهد. البته منظور ما کپی های درجه 4 و 5 نیست که با مقایسه ظاهر هم قابل تشخیص است ولی کپی درجه یک و دو برای هر کسی قابل تشخیص نیست.

شناسنامه یا کدی که قابل چک کردن در سایت باشد هم در مورد عطرها مثل برندهای پوشاک وجود ندارد. عطرها شناسه رهگیری دارند ولی آیا همه دسترسی به اینترنت دارند؟ علاوه بر این شناسه رهگیری برای مصرف کننده نیست. شرکت های آرایشی و بهداشتی و عطریات چنین امکانی را برای مصرف کننده ها نگذاشته اند، پس نباید محصولات مختلف را مقایسه کنید.


? مراقب عطرهایتان باشید


عطرها را نباید در شرایط دمایی خیلی گرم، خیلی سرد یا در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار دهیم. کنار شوفاژ، داخل یخچال یا تابستان ها داخل اتومبیل جای مناسب برای نگهداری عطر نیست. عطرهای خوب و با کیفیت از زمانی که درشان را باز می کنید بین 3 تا 10 سال کارآمد هستند.

بعضی شرکت ها می گویند خروج محصول از شیشه هوا را وارد آن می کند و در درازمدت کیفیت عطر را کاهش می دهد ولی نمی شود به طور دقیق گفت هر محصول چقدر دوام دارد ولی حداقل می شود پیش بینی کرد که 3 سال بوی آن تغییر نمی کند. وقتی عطری شروع به فساد می کند بوی ترش، تند و سرکه ای از آن استشمام می شود.


اگر شیشه روشن باشد حتی تغییر رنگ را هم می بینید. در مورد این موضوع در استفاده اول با اولین فشار اسپری عطر خارج شود بستگی به نوع عطر و شکل اسپری کردن دارد.


سیستم فنی هر پمپ برای عطرهای مختلف فرق دارد. آنچه مسلم است اینکه در اولین فشار اسپری عطر خارج نمی شود ولی در بعضی عطرها باید در استفاده اول 2 تا 3 بار هم پمپ را فشار دهید تا عطر خارج شود. شکل افشره کردن (اسپری) هم که مستقیم، مخروطی یا نورافکنی باشد بستگی به طراحی پمپ در هر کمپانی دارد.


? ادوپرفیوم یا ادوتوالت؟


یک سؤال متداول وجود دارد و آن هم تفاوت ادوپرفیوم و ادوتوالت است و البته یک باور غلط که می گویند ادوپرفیوم بهتر است. این اصطلاحات به درصد مواد تشکیل دهنده مربوط می شود و یک محصول ممکن است به صورت ادوتوالت برای بهار تولید شود و ادوپرفیوم آن برای پاییز به بازار بیاید؛ یعنی یک محصول با چند مدل روانه بازار می شود و هر کدام کاربرد خودش را دارد.

پرفیوم در کل غلیظ تر و سنگین تر از ادوپرفیوم است ولی دلیل نمی شود همیشه دنبال آن باشیم. بعد از ادوپرفیوم ادوتوالت است و بعد از آن هم ادوفرش و دئودورانت یا اسپلش که رقیق تر می شوند و هر کدام کاربرد خاص دارند. بوی تند و غلیظ مناسب تابستان نیست و هر رایحه ای برای مکان و زمان خاصی طراحی شده است. مثل لباس های مختلف که کاربرد متفاوت دارند. همان طور که شما همه جا با کفش پاشنه بلند نمی روید همه جا هم نمی توانید پرفیوم استفاده کنید.

ادکلن هم که کلا یک اصطلاح غلط است و در واقع نام یک برند قدیمی بوده که 200 سال پیش رایج شده است. یک نکته دیگر درباره خرید عطر این است که نباید بیش از 3 عطر را در یک زمان بو کنیم. بو کردن قهوه هم فقط برای تفکیک 3 بو کمک می کند نه 300 بوی مختلف.


در واقع قهوه پرزهای بینی را کمی ترمیم می کند. بو کردن لاک و استون هم بین عطرها درست نیست و باید از همان قهوه استفاده شود. پیشنهاد می کنم دوتا عطر که از نظر خودتان خوب است روی دست امتحان کنید و بعد از 2 تا 3 ساعت بو کنید تا مطمئن شوید خوب است یا نه. کاغذهای تستر هم فقط رایحه اولیه را به شما نشان می دهند.




منبع:مجله زندگی ایده آل




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 91 آذر 26 :: 2:48 عصر

 

فروشندگان و صاحبان کسب و کارها ترجیح می دهند تا آنجا که امکان دارد به شما جنس بفروشند. به همین خاطر توصیه های آنها همواره به نفع شما نخواهد بود اما شما هم ممکن است هنگام خرید اشتباهاتی را مرتکب شوید که باعث شود مبلغ بیشتری از آنچه لازم بود را خرج کنید.


اشتباهاتی که هنگام خرید انجام می دهید

فروشندگان و صاحبان کسب و کارها ترجیح می دهند تا آنجا که امکان دارد به شما جنس بفروشند. به همین خاطر توصیه های آنها همواره به نفع شما نخواهد بود اما شما هم ممکن است هنگام خرید اشتباهاتی را مرتکب شوید که باعث شود مبلغ بیشتری از آنچه لازم بود را خرج کنید. به همین خاطر هنگامی که به خرید می روید سعی کنید از اشتباهات زیر پرهیز کنید.

? اجتناب از مقایسه قیمت ها


اگر بدبین بودن را کنار بگذارید ممکن است کالایی را به مراتب گران تر بخرید. به همین خاطر هنگام خرید دست از مقایسه قیمت ها بر ندارید. گاهی با طی مسافت چند خیابان می توانید همان کالا را به مراتب ارزان تر بیابید.


 همچنین برای برخی از کالاهای دیجیتالی می توانید از جست وجوهای اینترنتی بهره ببرید. اگر از قیمت کالاها در دیگر فروشگاه ها مطلع باشید، آن وقت قدرت چانه زنی شما در مقابل فروشنده نیز افزایش می یابد

 اما اگر فروشنده احساس کند شما از اطلاعات کافی در مورد بازار کالا بی بهره هستید، تلاش می کند از بی اطلاعی شما بهره ببرد تا شما را به خرید آن کالا ترغیب کند.

? فراموش کردن بودجه بندی


همه پولی که در حساب بانکی شما قرار دارد برای خرید کردن نیست. به خصوص اکنون که بیشتر خریدها با عابر بانک انجام می شود خطر اینکه از بودجه تعیین شده برای خرید کردن فراتر بروید بسیار زیاد است.


 پیش از خرید تعیین کنید که قصد دارید برای مثال چقدر پول برای شلوار بپردازید و به هیچ وجه از میزان تعیین شده فراتر نروید.


 عادت به خرید کردن بیش از بودجه تعیین شده به مرور زمان باعث خواهد شد تا بدهی ها از راه برسند.

اگر نمونه خوبی در مورد افراد بدهکار سراغ ندارید بهتر است نگاهی به کشورهای بحران زده اروپا بیندازید. بدهی همان بلایی را سر شما خواهد آورد که اکنون سر کشور یونان آورده است.


? از خود بی خود شدن در حراجی ها


فروشندگان در حراج های فصلی معمولا قیمت کالاها را تا حد قابل توجهی کاهش می دهند اما این دلیل نمی شود که شما مجبور باشید خرید کنید. نخست اینکه به خاطر داشته باشید همیشه حراجی هایی در کار خواهند بود و این یک حراجی آخرین فرصت شما برای خرید کردن نیست.


 همچنین حراجی ها نباید باعث شوند نیاز شما به برخی کالاها افزایش یابد. خرید از حراجی ها به شرطی هوشمندانه است که شما واقعا به کالایی نیاز داشته باشید.


معمولا می توان افراد بسیاری را مشاهده کرد که هنگام فروش فوق العاده با کیسه هایی مملو از کالاهای خریداری شده پیروزمندانه از فروشگاه بیرون می آیند اما آنها در واقع اصلی ترین بازندگان فروش فوق العاده هستند.

? تبیین های اشتباه بعد از خرید


بعد از اینکه ما چیزی را می خریم که نباید می خریدیم، خودمان را قانع می کنیم کارمان درست بوده است بسیاری از مردم از پذیرش این نکته که ممکن است در خرید اشتباه کنند


سر باز می زنند، به خصوص موقعی که یک خرید بزرگ انجام می دهند. فروشندگان این مسئله را می دانند، بنابراین سعی می کنند نخست با استفاده از چیزهایی شبیه ضمانت کالا، خریدار را تشویق کنند تا اقدام به خرید کند.

 همین که شما تصمیم به خرید گرفتید، جای فروشنده را خواهید گرفت و خود را متقاعد می کنید تصمیم تان درست است و نیز شروع به بالابردن ارزش آن می کنید زیرا اکنون آن کالا مال خودتان است.


کاری که در این مورد شما می توانید انجام دهید این است که با این نگرش مبارزه کنید. اگر کالا یا خدماتی که دریافت کرده اید خوب نیستند آن را به فروشنده برگردانید
 
 
 
منبع:روزنامه هفت صبح 




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 91 آذر 26 :: 2:46 عصر

 

محققان بر این باورند که افکاری همچون امثال بالا، واکنش فیزیکی چشم را به دنبال دارند، که شما با تشخیص آنها می توانید تقریبا حدس بزنید که فرد به چه چیزی فکر می کند....


 با 7 روش ذهن اطرافیان تان را بخوانید!!

محققان بر این باورند که افکاری همچون امثال بالا، واکنش فیزیکی چشم را به دنبال دارند، که شما با تشخیص آنها می توانید تقریبا حدس بزنید که فرد به چه چیزی فکر می کند.


انسانها عموما موجودات کنجکاوی هستند و دانستن افکار یا رازهای پنهان، آنها را به وجد می آورد. موضوع وقتی جالبتر می شود که آنها بتوانند ذهن دوست یا همسرشان را بخوانند.


شاید با خواندن تیتر مطلب، پیش خودتان فکر کردید که: « امروز میرم خونه و فکر داداشم رو می خونم تا ببینم چرا این چند روز اخلاقش عوض شده » ولی عجله نکنید، این کار به آن سادگی هم که تصور می کنید نیست.


یکی از روشهای موثر ذهن خوانی، درک زبان بدن است. در واقع افراد در حین حرف زدن، به صورت ناخودآگاه قسمتی از بدنشان را تکان می دهند و این حرکات نشان دهنده تفکرات و احساسات درونی فرد نسبت به موضوع جاری دانست.


برای مثال وقتی از افراد راجع به شماره تلفن شان در 10 سال پیش سوال کنید، آنها سعی می کنند از حافظه شان برای به خاطر آوردن آن کمک بگیرند و وقتی از آنها راجع به آرزویشان می پرسید آنها سعی می کنند تا تصویری را در ذهنشان بسازند.


محققان بر این باورند که افکاری همچون امثال بالا، واکنش فیزیکی چشم را به دنبال دارند، که شما با تشخیص آنها می توانید تقریبا حدس بزنید که فرد به چه چیزی فکر می کند.


قبل از خواندن این 7 واکنش، لازم است به 2 نکته مهم توجه کنید :


1 -  این واکنش ها بر اساس افراد راست - دست نوشته شده اند و در صورتی که فرد مورد نظر چپ دست است، باید آنها را برعکس در نظر بگیرید.


2 - منظور از راست یا چپ، دید شما نسبت به فرد انجام دهنده واکنش می باشد.


واکنش های چشمی


1 - بالا – سمت راست : نشانگر جستجو و بازسازی رویدادی تصویری که در گذشته رخ داده است.


2 -  بالا – سمت چپ : در حال ساختن تصویر و یا رویداد جدید.


3 - مستقیم – سمت راست : بخاطر آورن صوتی که در گذشته شنیده شده است.


4 - مستقیم – سمت چپ :‌ در حال ساختن کلمه و یا صوتی که در گذشته رخ نداده است.


5 - پایین – سمت راست : صحبت کردن شخص با ضمیر داخلی اش


6 - پایین – سمت چپ : به خاطر آوردن و یا تصور یکی از حواس، لامسه، بویایی و یا چشایی


7 - چند حرکت و یا بدون حرکت : ممکن است شما سوالی را از فرد مورد نظر بپرسید و فرد هیچکدام از حرکات فوق را انجام ندهد و به یک نقطه خیره شود. این بدین معنی است که فرد دارد سوال و جواب را به صورت تصویری بررسی و شبیه سازی می کند.


به خاطر داشته باشید که این واکنش ها برای تمامی افراد یکسان نیستند و ممکن است استثناهایی نیز وجود داشته باشد، ولی همین الان می توانید آنها را با همسر و یا دوستتان تمرین کنید.


منبع:سالم زی




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 91 آذر 26 :: 2:45 عصر

 برای کشیدن خط چشمی تمیز بهتر است چشم باز باشد یا بسته؟

از آنجایی که کشیدن خط چشم بستگی به فرم و حالت چشم و البته درشتی و ریزی آن دارد و اکثر خانمها پس از مدتی به اینکه چه نوع خط چشم یا چه آرایشی به چهره شان می آید، پی می برند می توان برای داشتن خطی چشمی تمیز و زیبا پیشنهاد کرد که در ابتدای کار بهتر است کمی ریمل بر روی مژه های بالا زده تا هم فاصله ی بین مژه ها را باز کرده و هم فرم و حالت چشم کامل بدست آید سپس از کمی سایه ی همرنگ پوست و یا از انواع روشنترین رنگ سایه مثل کرم یا صورتی بسیار روشتن و حتی سفید استفاده کرده و پشت چشم را کاملا صاف و یکدست کنید که این سایه می تواند هم از نوع پودری و هم روغنی باشد .یک چشم را بسته و با انگشت کمی گوشه ی آن را کشیده و خطی مماس مژه ها درپشت چشم بکشید که البته این کار را با سایه و البته بدون ریمل در زیر چشم نیز می توانید انجام دهید تا خط چشمی تمیز و زیبا در زیر چشم نیز داشته باشید .بهتر است برای شروع تاعادت کردن دستتتان به کشیدن خط چشم از خط چشمهای ماژیکی و یا مدادهای روغنی استفاده کنید .اگر پشت چشمتان بر اساس فرم وحالت چشم چروک است حتما چشمها را بسته و هنگام کشیدن خط چشم خوب آن را بکشید و صاف کنید تا خط چشمتا ن یکدست شده و تکه تکه وبا فاصله نشود .
 
طرز کشیدن خط چشم
چگونه خط چشم حرفه ای داشته باشیم!

 کمی کرم پوشاننده (Concealer )با نوک انگشت اطراف چشم بمالید تا حلقه های زیر چشم و یا پوست تیره دور چشم را بپوشاند. رنگ کرم باید کمی از پوست خودتان روشن ترباشد

با برس یک سایه چشم کمرنگ به پشت چشم بمالید (از محل رویش مژه ها تا زیر ابروها).

از یک سایه رنگ متوسط برای پوشاندن چین روی استخوان زیر ابرو استفاده کنید. از گوشه بیرونی چین شروع کنید و سایه را با حرکتی جارو مانند (مثل حرکت برف پاک کن ماشین) به سمت گوشه درونی چین (نزدیک بینی) بمالید.

آنقدر این کار را تکرار کنید تا رنگ کاملا با پوست مخلوط شود. اگر دوست دارید می توانید دو رنگ مختلف را با هم مخلوط کنید تا رنگ دلخواهتان ایجاد شود.

با یک مداد خط چشم نوک تیز پلک بالا را (نزدیک مژه ها) آرایش کنید (باز هم از بیرون به سمت بینی). بعد با یک قلم موی لب، خط را کمی مات کنید.

حالا فقط گوشه بیرونی پلک پائین را (تا یک سوم پلک) خط بکشید. از همان رنگ پلک بالا استفاده کنید و باز هم با قلم موی لب، لبه ی خط را محو کنید

باز هم با استفاده از برس سایه چشم یک لایه دیگر از همان سایه روشن قبلی روی پلک بالا از مژه تا استخوان زیر ابرو بکشید تا همه رنگها با هم یکد ست شود.

با یک تکه پنبه رنگهای اضافی دور و بر را پاک کنید و پنبه را با ملایمت (مثل حالت گردگیری) زیر چشم بکشید تا اضافه رنگهایی که احیانا از بالا ریخته از روی صورت جمع شود.

اگر مژه هایتان مستقیم یا رو به پایین است قبل از زدن ریمل از فر مژه استفاده کنید. ولی اگر مژه رو به بالا دارید کافیست با پس و پیش مالیدن برس ریمل به ریشه مژه آن را کمی فر دار کنید.

 این کار مژه ها را از هم جدا می کند تا ریمل یکد ست بخورد. برای مژه های پایین اول پس از در آوردن برس از محفظه با دستمال کاغذی ریمل اضافی را از روی برس ریمل پاک کنید بعد با نوک برس خیلی کم ریمل به مژه های پایین بمالید.

اگر ابرو هایتان کم پشت یا توخالی است با یک مداد همرنگ ابروی خودتان نقاط خالی بین ابرو را پر کنید. مواظب باشید خط اضافی زیر یا بالای ابرو نکشید. در انتها با برس ابرو ابروها را برس بکشید.




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 91 آذر 26 :: 2:37 عصر

Persianlady.ir

 

 آرایش بسیار ملایم برای چشم

Persianlady.ir

آرایش چشم ها خمار

Persianlady.ir

آرایش رنگی برای چشم

Persianlady.irPersianlady.ir

 

  آرایش چشم دخترانه

Persianlady.ir

آرایش با سایه چشم براق

Persianlady.ir

آرایش آبی و ست با رنگ لباس

Persianlady.irPersianlady.ir

 

 

 

 سایه چشم های دورنگ

Persianlady.irPersianlady.ir

 

 

 

سایه چشم ملایم و بسیار زیبا

Persianlady.ir

آرایش ملایم برای دختران

Persianlady.ir

خط چشم و سایه چشم رنگی

Persianlady.ir

مدل زیبای سایه چشم خلیجی

Persianlady.ir

مدل ابرو و خط چشم

Persianlady.ir

جدیدترین مدل خط چشم و سایه چشم

Persianlady.ir

سایه چشم زیبا برای چشم های رنگی

Persianlady.ir

سایه و خط چشم مدادی

Persianlady.ir

مدل زدن سایه چشم برای  چشم های درشت




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 91 آذر 26 :: 2:31 عصر
<   1   2   3   4   5   >>   >