سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آناهیتا
باسلام به دوستان عزیز دوست دارم دراین وبلاگ موضوعاتی که بهشون علاقه دارم و بذارم امیدوارم کسایی که به مطالبی بااین موضوعات نیاز دارن و دنبالشونن از ارائه ی این مطالب راضی باشند.
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من

آیا می دانستید که ورزش صورت می تواند به شکل دادن به آن ، سفت شدن و نرم شدن آن کمک کند؟ و آیا می دانستید که به کمک ورزش می توانید چروک های پوستتان را نیز کاهش دهید.

 

سفت شدن پوست چشم ها

 انگشت های اشاره ی خود را روی گیجگاهتان قرار دهید و سپس پوستتان را به آرامی به سمت عقب و بالا بکشید. سپس چشمانتان را ببندید و سعی کنید که پلک های زیرینتان را بالاترین حد ممکن بکشید. دستتان را نگه دارید و پوست باید زیر انگشتانتان بلغزد.

 

این حرکت را دو بار در روز و هر بار به مدت 20 ثانیه انجام دهید.

سفت شدن پوست گونه ها

 

انگشتتان را در هر گوشه چشمان و لبانتان قرار دهید. با تمام قوا لبخند بزنید و به چروک هایی که ایجاد می شود فشار آورید. این عمل را 3 بار و هر بار به مدت 20 ثانیه انجام دهید. بعد از هر 5 ثانیه عضلات را شل کنید و دوباره شروع کنید.

 

سفت شدن پوست لب ها

 

این ورزش بسیار ساده، لب ها را نرم و صاف می کند و قسمت چانه را نیز سفت می کند.

 

بگویید " آ " و آرام آرام کشیدگی لب ها را افزایش دهید. این منقبض بودن عضلات را به مدت 5 ثانیه نگاه دارید و سعی کنید که روی لب ها چروک نیفتد. این عمل را 10 بار انجام دهید.

 

 

یک توصیه

 

بهتر است این ورزش ها را بعد از پاک کردن آرایش روی پوستی تمیز و مرطوب انجام دهید.

 

منبع: مجله پزشکی مادر




موضوع مطلب :

          
چهارشنبه 91 آذر 29 :: 9:33 عصر

نکاتی مهم در استفاده از کرم پودر که آرایش تان را زیبا و ماندگار می کند

کرم پودر جزء اساسی در آرایش زیبا و ماندگار است بعد از این که کرم پودری مناسب رنگ پوستتان انتخاب کردید،باید بدانید که از کجا شروع کنید و چگونه آن را با آرایش خود هماهنگ کنید.

اگر اهل آرایش کردن هستید، ضروری است کرم پودر ها را با هم ترکیب کنید تا به زیبایی طبیعی صورتتان بیفزایید. بیشترین اشتباهی که خانم ها می کنند این است که صورتشان را فقط با یک تن رنگ آرایش می کنند.

 

مهم است که دو یا سه رنگ برای ترکیب کردن داشته باشید تا بتوانید چهره ای بی نقص و طبیعی ایجاد کنید. برای شروع باید کانسیلر را زیر چشم هایتان بمالید. آندرو می گوید:" کانسیلر باید دو درجه از پوست شما روشن تر باشد. کانسیلرهای زرد در مقایسه با رنگ بژ برای پوست های تیره مناسب تر است که روی پوست خانم ها به رنگ آبی خاکستری گرایش پیدا می کند."

 

سپس در مرکز صورتتان از کرم پودر روشن تری استفاده کنید، روی گونه ها ، وسط پیشانی،بینی و چانه.

برای ایجاد لایه ای یکنواخت از اسفنج استفاده کنید.یا اگر از برس کرم پودر استفاده می کنید به حالت جارو کشیدن آن را به کار بگیرید تا پودر را پخش کند و سطح خوش ترکیبی به جا بگذارد.

در ناحیه چانه و پیشانی و گونه ها ، رنگ تیره تری استفاده کنید که شبیه به رنگ پوست در این ناحیه ها باشد. آندرو می گوید:" برای جلوگیری از داشتن ظاهری خاکستری رنگ در پیشانی یا چانه، رنگ تیره تر کرم پودر را ازقسمتی که مو می رویید تا زیر گونه ها و در امتداد چانه به کار ببرید.

 

خطوط بین رنگها را به آرامی محو کنید و مطمئن شوید که خط مشخصی بین دور نگ وجود نداشته باشد.

 

اما برای ایجاد درخشش طبیعی پوست چه می کنید؟ آندرو می گوید:" برای داشتن چهره ای درخشان، زیر استخوان گونه روشن کننده با پودر اکلیلی ملایم بمالید. خانم ها باید از هایلات های نقره ای دوری کنند چون رنگ های متالیک طبیعی به نظر نمی رسند . برای پوست های معمولی رنگ های طلایی یا مسی استفاده کنید و برای پوست های تیره تر رنگ های طلایی و برنزه استفاده کنید. همچنین می توانید اندکی روشن کننده به پیشانی،برآمدگی بینی و چانه خود بزنید.




موضوع مطلب :

          
چهارشنبه 91 آذر 29 :: 9:30 عصر

در این متن می توانید خودتان موهایتان را فرانسوی ببافید  .

 

از جایی که می خواهید بافت را شروع کنید دسته ای مو بردارید . بهتر است با دو انگشت نشانه دسته ی مو را به شکل   V جدا کنید بطوری که انتهای تیز آن به طرف عقب سر باشد  .


مو را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و یک بافت از رو بزنید .


هر سه رشته را با کمک انگشتان دست چپ خود نگه دارید .


ابا انگشت نشانه ی دست راست تکه ی کوچکی از مو را از سمت راست سر برداشته و آن را به رشته ی سمت راست اضافه کرده و یک بافت ساده بزنید .

با کمک انگشتان دست راست رشته ها را نگه دارید .


یک دسته مو از سمت چپ سر برداشته و به رشته ی سمت چپ اضافه کنید .


یک بافت ساده از رو بزنید . و همینطور دو باره  مو را با انگشتان دست چپ نگه دارید .

باز از سمت راست یک تکه مو برداشته و به رشته ی سمت راست اضافه کنید

و یک بافت ساده از رو بزنید . دوباره با انگشتان دست راست رشته ها را برداشته


دسته ای از سمت چپ سر جدا کرده و به رشته ی سمت چپ اضافه و یک بافت ساده می زنید.


این کار را تا آنقدر ادامه دهید که دیگر نتوانید از دو طرف سر تکه های مو را به بافت اضافه کنید .و ادامه ی مو را بافت ساده بزنید.

وقتی قدری مو را بافتید . با دست راست آن را به سمت جلوی صورت بیاورید تا کنترل بهتری بر روی بافت داشته باشید .

از بالای شانه ی راست آن را به سمت خود بکشید و به بافتن ادامه بدهید

ادامه ی بلندی مو را ببافید.


نحوه ی کنترل بافت کاملا در شکلها نشان داده شده است


انتهای بافت را با کش بافت ثابت کنید .


بفرمائید این هم یک بافت فرانسوی زیبا که خودتان بافته اید.

گردآوری: گروه مدروز

اگر دختری با موهای بلند یا نسبتا کوتاهی دارید و برای مهمانی وعروسی ها نمی دانید که موهایش را چگونه دخترانه ،ساده وشیک درست کنید ،چند مدل بافت دخترانه ی ساده وراحت را به شما پیشنهاد می‌کنیم:
بافت اول :
مدلی کاملا ساده وزیبا برای موهای تا روی شانه ویا بلند‌تر این است که ابتدا برای تمیزی کار موها را بدون فرق از پشت محکم ببندید و سپس از جلوی سر مثلثهای کوچک از پیشانی به سمت عقب جدا کرده، در انتهای هر مثلث یک کلیپس ریز همرنگ لباس بزنید، دقت کنید که مثلث ها در امتداد یک خط از یک گوش تا گوش دیگر مرتب در کنار هم قرار گیرند، سپس موهای پشت سر را باز کرده و موهای ادامه‌ی کلیپس‌ها را از روی کل موها جدا کنید و ببافید و انتهای آنها را با کشهای رنگی ریز ببندید. اگر موهای فرزندتان فر است بقیه ی موهای باز را با کمی کتیرا حالت دهید و اگر موها صاف است به همان حالت پشت سر رها کنید. این بافتها به پشت سر هدایت می شوند.

 

 بافت دوم : 

 

موهای بلند و یا تا روی شانه را از دو طرف خرگوشی بسته و هر دو طرف را با بافتهای ریز و کشهای رنگی زیبا ببندید، اگر موها خیلی بلند است همه‌ی بافتها را با هم گرفته و حلقه کنید و سپس به کش اصلی مو که ابتدا خرگوشی کرده‌اید رسانده و با یک روبان هم رنگ لباس پاپیون کنید و در صورت کوتاه بودن و نرسیدن موها به کش اصلی بافتها را در همان پایین با یک روبان پاپیون کنید.      

 

بافت سوم :

 

فرق از وسط باز کرده و سپس از جلوی سر همان نقطه‌ی باز شدن فرق، ته شانه‌ی دم باریک را گذاشته و به صورت زیکزاک روی فرق باز شده فرقی زیکزاکی باز کنید و در امتداد همین فرق زیکزاکی و به نسبت تعداد زیکزاکهایی که باز کرده‌اید در کنار هر هفت یا هشت آن یک کلیپس ریز بزنید و دوباره ادامه‌ی موهای کلیپس زده شده را از روی کل موها جدا کرده و ببافید و انتهای بافتها را با کش‌های هم رنگ کلیپس‌ها ببندید. این بافتها روی موها و دو طرف سر سمت گوشها می‌ریزند.

 

 بافت چهارم :

 

به دلخواه ساده یا زیکزاک فرق از وسط باز کرده و دو طرف فرق را از جلوی سر دو بافت انجام دهید به طوری که یک مثلث کوچک در یک طرف فرق باز کرده و سه تا بافته و سپس از موهای کنار گوش به آن اضافه کنید و ببافید، طرف دیگر نیز همین کار را انجام دهید و دو بافت دو طرف فرق را در پشت سر به هم برسانید و یکی کنید و انتهای آن رابا روبانی هم رنگ لباس پاپیون کنید.

 

بافت پنجم :

 

 ابتدا به حالت نشسته از یک گوش تا گوش دیگر با یک شانه ی دم باریک فرقی صاف باز کنید به طوری که موهای پشت وجلوی سر ازهم جدا شوند. موهای پشت سر را با یک کش یا کلیپس بزرگ ببندید تا با موهای جلو تداخلی نداشته باشند، سپس سر دخترتان را به حالت خوابیده به طوری که یک گوش به سمت بالا و سقف اتاق باشد روی پا بخوابانید.از کنار گوش در همان زاویه ای که سر خوابیده یک مثلث کوچک جدا کنید و سه بافت انجام دهید سپس از قسمت جلوی سر در کنار بافت، مثلثی دیگر جدا کرده و به بافت قبلی اضافه کنید و ببافید و دوباره مثلثی دیگر تا آخر که به گوش بعدی می رسد. لازم به ذکر است که در هنگام بافت این مدل دختر شما باید کم کم سرش را از روی پای شما آرام آرام برداشته و بالا بیاورد و با شما همراهی کند تا بافت تمیزی داشته باشید. انتهای بافت را با یک کش محکم بسته و روی آن روبان یا گل و یا هر چیز دیگری به سلیقه‌ی خودتان بزنید. در این مدل شما از موی سر یک تل در همان محلی که تل سر را قرار می دهید درست کرده‌اید و ممکن است برای بار اول یا دوم برایتان کمی سخت باشد ولی با چندین بار تمرین می‌توانید به راحتی این تل زیبا را ببافید. (برای تمیزی کار بهتر است در هنگام اضافه کردن مو برای بافت کمی از واکس مو استفاده کنید و به مقدار مویی که قرار است اضافه شود بزنیدتا خورده موهارا بگیرد وسپس هر بافت را انجام دهید)

 

بافت ششم :

 

برای موهای صاف و خیلی بلند این مدل بسیار زیبا و شیک می‌باشد به طوری که موها کاملا یکدست و صاف پشت سر باز است، با ته یک شانه‌ی دم باریک با فاصله ی 4 تا 5 سانت ازبالای یک گوش تا بالای گوش دیگر به شکل یک نیم دایره موها را جدا کنید که رو به جلو و اطراف صورت ریخته می‌شود و پایین موهای پشت سر را ببندید تا کار تمیزتر شود، سپس از بالای سر جایی که فرق وسط سر باز می‌شود مثلثی از موهای جدا شده‌ی جلو برداشته و مثل بافتهای قبلی سه بافت انجام دهید و بعد از دو طرف سر، از همان موهای جدا شده‌ی اطراف، مقداری بر داشته، به وسط سر جایی که بافت را انجام می‌دهید برسانید و در مرکز و امتداد فرق وسط به بافت قبلی اضافه کرده و سه بافت دیگر انجام دهید و بعد از سه بافت دوباره مقداری مو از اطراف برداشته و به همین ترتیب سه بار ببافید و این کار را ادامه دهید تا به گردن برسید ، سپس پایین موهای پشت سر را باز کرده از وسط نصف کنید و روی دو شانه بریزید، آنگاه از زیر این موهای پشت و از وسط مقداری مو جدا کرده و به بافت قبلی با چند بافت محکم کنید و با کش ببندید .همه‌ی موها را از روی شانه ها  به پشت سر ریخته و درفاصله‌ی هر سه بافت با یک مویی که گیره های ظریف ونازکی می‌باشند، روی مو یک گل یا مروارید نصب کنید تا کار شما زیباتر دیده شود. در این مدل شما در آخر موهای بلند بازی که در وسط سر و در امتداد فرق وسط با بافت بلند‌ی که از دو طرف سربه آن مو اضافه شده است را خواهید داشت.

 

بافت هفتم :

 

از جایی که فرق وسط باز می‌شود با ته شانه‌ی دم باریک به شکل هفت یا هشت یعنی تنها یک زیکزاک بزرگ در مرکز سر باز کنید و این هفت یا هشت دو طرف سر را روی موها به سمت گوشها ببافید و انتهای آنها را با روبان همرنگ لباس پاپیون کنید.

 

بافت هشتم :

 

موها ی نسبتا بلند را بالا و در مرکز سر دم اسبی محکم ببندید و کل آن‌ها را ریز ریزبافته و چهل گیس کنید، سپس بافتها را از وسط نصف کرده و چند بافت آن را در وسط نگه دارید، بافتهای دو طرف را حلقه کرده و به دو سمت مثل یک پاپیون بزرگ با گیره محکم کنید و سپس چند تایی که در وسط نگه داشته بودید را گلوله کرده و در وسط پاپیون با گیره‌ی مو محکم کنید تا در بالای سر پاپیونی از بافتها داشته باشید.

 

 بافت نهم :

تمام موها را می‌توانید از جلوی سر به مربع های کوچک کوچک تقسیم کرده و چهل گیس کنید و در انتهای هر کدام یک کش رنگی یا مروارید ریز بزنید.

 

 بافت دهم :

 

موها را ازجلوی پیشانی با مستطیل‌های بلندی که به سمت مرکز سر امتداد دارند تقسیم کرده و مماس ریشه محکم به عقب ببافید که می‌توانید هم بافتها را روی موهای پشت که باز هستند بیندازید و هم می‌توانید موهای پشت سر را نیز به همین ترتیب تقسیم کرده و کل موها را ببافید. این بافت را بسته به سلیقه‌ی شخصیتان به صورت مورب نیز می‌توانید انجام دهید




موضوع مطلب :

          
چهارشنبه 91 آذر 29 :: 9:26 عصر

 

گیاه زغال اخته به صورت درخت یا درختچه در کنار جریان آب و یا در بیشه ها می روید و از گروه گیاهان گل دار گلبرگ جدا محسوب می شود و در زبان انگلیسی به آن CORNELIAN CHERRY گویند .

گل های زغال اخته، زرد رنگ و خوشه ای می باشد و شهد فراوانی برای زنبورهای عسل  دارد . برگ های سبز پررنگ و براق و نوک تیزی دارد. میوه ی آن به شکل بیضی و حدوداً به اندازه ی آلبالوی درشت است و طعم ترش و شیرینی دارد. رنگ میوه ی آن قرمز بسیار خوش رنگ می باشد .

درختچه ی زغال اخته حدود 300 سال عمر می کند و در حدود 25 سالگی تا 8 متر می رسد. این درخت به طور کلی ارتفاعی حدود 8-4 متر دارد. چوب آن بسیار محکم است و در صنعت نیز کاربرد دارد.

زغال اخته در منطقه ی وسیعی از اروپا، آسیا به خصوص ایران، ارمنستان و قفقاز می روید. محل رویش این گیاه در ایران، در جنگل های ارسباران، کوه های البرز، منطقه ی الموت، کوهین قزوین و در جنگل های بین مازندران و گیلان می باشد.

منطقه ی قزوین و رودبار به ویِژه در حاشیه البرز، بیش ترین تولید کننده و صادر کنندگان زغال اخته ی کشور محسوب می شوند. میوه ی زغال اخته در اواخر تابستان آماده ی چیدن است.

ترکیبات و ارزش غذایی

میوه ی نرسیده ی آن به علت داشتن اسید زیاد، بسیار ترش است ، ولی میوه ی رسیده ی آن به رنگ قرمز روشن و خوش مزه و شیرین است. این میوه در تابستان، عرضه و معمولاً به صورت تازه مصرف می شود ، ولی به صورت خشک، مربا، کنسرو، ترشی، آب میوه، سس، نکتار، ژله، مارمالاد، سرکه، لواشک و قرص های آنتی اکسیدان نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

این میوه حاوی مقادیر زیادی آهن  ، کلسیم  ، اسید فولیک  ، ویتامین های E ,  B1  ,  B2  , C  و فلاوونوئیدهاست.

آنتوسیانین موجود در زغال اخته رنگدانه ای از گروه فلاونوئیدها می باشد که عامل رنگ قرمز در گوجه فرنگی  و دیگر میوه هاست. میوه های خانواده ی گیلاس  (CHERRY) و زغال اخته (CORNELIAN CHERRY) حاوی مقادیر بالای آنتوسیانین هستند. حدود 17 ترکیب  آنتی اکسیدان  از خانواده ی گیلاس استخراج شده است که ویتامین E,C و ملاتونین نیز جزء آنها هستند. قرص های آنتی اکسیدان  در برخی کشورهای اروپایی به نام قرص های یکی در روز (ONE DAY) معروف هستند و بدون تجویز پزشک نیز خریدشان برای عموم آزاد است.

فواید درمانی

قسمت هایی از این گیاه که در تغذیه درمانی استفاده می شود عبارتند از : میوه ، برگ ، پوست و ریشه درخت.

1. زغال اخته دارای تانن و اسیدهای آلی، آنتوسیانین ها (گروهی از فلاونوئیدها) به ویژه از خانواده ی فلاون و ایزوفلاون، کاروتنوئیدها، آنتی اکسیدان ملاتونین ( که به صورت قرص آنتی اکسیدان حاصل از فرآورده های طبیعی به بازار عرضه می شود) می باشد. آنتی اکسیدان ها  مقاومت بدن در برابر بیماری های غیرواگیر که از رادیکال آزاد تولید می شود را بالا می برند و به پیش گیری از صدمه به سلول ها و بافت های بدن در مقابل این رادیکال های آزاد کمک می کنند. رادیکال های آزاد، داخل بدن تولید می شوند و یا از طریق عوامل محیطی وارد بدن می گردند.رادیکال آزاد اتمی با یک کمبود الکترون در آخرین مدار خود است و می تواند به بافت های بدن آسیب برساند و بیماری هایی چون بیماری قلبی  ، سرطان  ، دیابت  ، تصلب شرایین، آب مروارید  ، آرتروز  و آرتریت را به وجود آورد. آنتی اکسیدان هایی چون فلاونوئیدها، ویتامین E , C ، ملاتونین، آنتوسیانین ها با دادن یک الکترون، باعث خنثی شدن رادیکال های آزاد بدن می شوند ، در نتیجه از این بیماری ها جلوگیری می کند.

2. مقدار فروکتوز و گلوگز زغال اخته کم است و مصرف آن برای افراد چاق و بیماران دیابتی  مشکلی به وجود نمی آورد. حتی جوشانده ی برگ آن با گل توت فرنگی  برای درمان دیابت  (مرض قند) مؤثر است.

3. هورمون ملاتونین موجود در آن خواب انسان را راحت و عمیق می کند. این عمل به طور طبیعی و روزمره انجام می شود. این هورمون مسئولیت تنظیم ریتم 24 ساعته ی، روز و شب بدن را به عهده دارد. زغال اخته حاوی مقادیر زیادی ملاتونین است.

4. پوست زغال اخته تب بر است و در رفع اسهال مؤثر می باشد. حتی میوه ی آن نیز اثر قابض دارد ، از این رو خوردن آن در رفع اسهال و ورم معده مؤثر است. برای درمان اسهال بهتر است یک قاشق سوپخوری زغال اخته را با یک فنجان آب سرد مخلوط نموده و آن را به مدت 5 دقیقه بجوشانید و پس از 15 دقیقه دم کشیدن آن را صاف کرده و هر روز 2 تا 6 فنجان بنوشید.

5. محققی به نام دکتر LECLERC,H. نشان داده است که جوشانده ی پوست زغال اخته در درمان بیماری مالاریا مؤثر است. جوشانده ی 60 گرم پوست درخت زغال اخته در یک لیتر آب اثر تب بر و ضد مالاریا دارد. جوشانده ی فوق را باید به تدریج صبح و ظهر و شب به میزان 1 یا 2 استکان با کمی قند میل نمود.

6. زغال اخته به عنوان ضد اتصال چند نوع باکتری در ادرار و مدفوع شناخته شده است؛ به عبارت دیگر زغال اخته به خروج باکتری ها از بدن کمک می کند. باکتری اشرشیاکلی عامل 85 درصد عفونت های مجاری ادراری  است. یکی از متداول ترین عفونت ها، التهاب مثانه است که به ویژه در خانم ها شایع است. که به نظر می رسد اسید بنزوئیک موجود در زغال اخته در ایجاد خواص درمانی و پیشگیری نقش داشته باشد؛ هر چند تحقیقات اخیر نشان می دهند که این اثر احتمالاً به دلیل وجود پلیمری در زغال اخته است که ماهیت آن هنوز شناخته نشده است. این ملکول ناشناخته از اتصال اشرشیا کلی، به دیواره ی مثانه و مجاری ادراری جلوگیری می کند و به این ترتیب، از رشد و تکثیر باکتری و ایجاد عفونت، جلوگیری می کند. لازم به ذکر است که زغال اخته نمی تواند جایگزین آنتی بیوتیک شود، اما استفاده از این میوه و آب آن می تواند اثر داروهای مورد استفاده در این شرایط را تقویت کند.

7. همچنین دریافت منظم آب زغال اخته برای اسیدی کردن ادرار در افراد مبتلا به ادرار بدبو و سنگ های ادراری مؤثر است. اگر سنگ کلیه  از جنس کلسیمی باشد ، آب زغال اخته در رفع آن اثر چشمگیری دارد .

8. زغال اخته در بند آمدن خون مؤثر است. لذا خوردن میوه ی خام و سایر فرآورده های آن برای بیماران توصیه می شود. در این رابطه ابوعلی سینا دانشمند و پزشک مشهور اسلام، آب زغال اخته را برای شستشوی زخم های جلدی و گرد ریشه ی آن را برای التیام زخم  ها بکار می برد.

9. شربت زغال اخته ضد عطش است. خصوصاً در تابستان برای جلوگیری از گرمازدگی  نوشیدن شربت آن بسیار مؤثر است.

10. نظریه ای وجود دارد که زغال اخته برای درمان شب ادراری  بچه ها هم مفید است. بدین منظور 30 گرم برگ آن را در یک لیتر آب بریزید و آن را بقدری بجوشانید تا یک سوم آن بخار شود و پس از صاف نمودن آن را با شکر شیرین کنید و قبل از خواب 1 فنجان به کودک بدهید.

علت ناشناخته بودن زغال اخته در ایران

این میوه و فواید زیاد آن در ایران ناشناخته مانده است بدین دلیل که ؛

1- این میوه به صورت بسته بندی غیربهداشتی ، فله ای و عمدتاً توسط دست فروشان دوره گرد عرضه می گردد.

2- متخصصان صنایع غذایی در مورد صنایع تبدیلی این میوه مثل خشک کردن، مربا، شربت، ژله، مارمالاد و ... تحقیقات انجام نداده اند.

3- متخصصان علم تغذیه در مورد تأثیر زغال اخته بر سلامتی بدن تحقیقاتی انجام نداده اند.

4- متخصصان داروساز در مورد تولید داروهای ضد اکسیدان و ضدالتهابی و ... این میوه بررسی های لازم را به عمل نیاورده اند.

منابع مورد استفاده:

- مجله دنیای تغذیه

- کتاب میوه های خوراکی تألیف مرتضی نظری

- کتاب زبان خوراکی ها (1) نوشته ی دکتر جزایری




موضوع مطلب :

          
سه شنبه 91 آذر 28 :: 2:0 صبح

 

5 فاکتور مهم تناسب اندم توسط "هال بری" (halle berry)

با اجرای این برنامه جدید میتوانید فیگورهای یـک ابر قهرمان را به خود بگیرید . پوشیدن لباس های تنگ و چسبان چرمی و بعد هم بـلند کردن دمـبـل و هـالـتـر را تـصـور کـنـید؟!

اکثر ما اگر ملزم به گرفـتن چنین فیگورهایی شویم، به طور حتم سکته قلبی خواهیم کرد. اما هال بری زمانی که لازم بود با یک چنین لباس هایی در فیلم catwoman ایفای نقش کند، دقیقا"

می دانـست کـه بـاید چه کاری انجام دهد. برای همین او به نـزد "هـارلـی پـسترنک" مربی بدن سازی و بنیانگذار 5 فاکتو تناسب اندام رفت.

 

5 فاکتو تناسب اندام -- اصول مقدماتی:  

پسترنک که افراد معروف دیگری نظیر ایو، ارلاندو بلوم، بنجامین برت و وال کیلمر را نیز تعلیم داده است، یکسری تمرین و برنامه غذایی مخصوص به خود را دارد. طـرح 5 مرحله ای او از 5 حرکت جداگانه تشکیل شده است که رویهم 25 دقیقه به طول میانجامد، و باید به صورت هفتگی انجام شود. (تمام حرکات را می توان تنها با استفاده از یک دمبل و یک نیمکت انجام داد). همچنین در طول روز باید از 5 وعده غذایی مجزا نیز استفاده کرد.  

 

او طرح تناسب اندام 5 فاکتوری را چنین معرفی می کند: این طرح محصولی از مطالعه دقیق علمی، مشاوره در امور تغذیه، به عهده داشتن مسولیت تغذیه ارتش و در آخر نیز کار کردن با هنر پیشگانی که در زمان محدود باید به نتیجه مطلوب برسند، می باشد. زمان یکی از مهمترین معیارهای این طرح می باشد. پسترنک اظهار می دارد : " کلیه نرمش های این طرح با روش طبیعی زندگی افراد هم خوانی دارد، زمان بر نمی باشند و با وجود محدودیت زمان قابل اجرا هستند، نیازی نیست که برای انجام حرکات حتما به باشگاه ورزشی بروید، اما اگر امکان چنین کاری را دارید، انجام آن بلا مانع است، و در آخر نیز انجام کلیه حرکات، زمانی بیش از 25 دقیقه را به خود اختصاص نمی دهد و لازم نیست که بیش از اندازه غذا میل کنید، به همین دلایل است که شما می توانید در هر زمان و هر کجا به اجرای این طرح بپردازید."

 

 

موارد تمرین 5 فاکتوری بر روی 5 اصل استوار است:

 مراحل 5 دقیقه ای

مرحله 1: گرم کردن بدن

مرحله 2: حرکات کششی بالا تنه

مرحله 3: حرکات کششی پایین تنه

مرحله 4: تمرین های مربوط به قسمت میانی بدن

مرحله 5: سوزاندن چربی شکم

 

مرحله آخر را بسته به مدت زمانی که در اختیار دارید و اهدافی که دنبال می کنید، میتوانید تا 30 دقیقه نیز ادامه دهید. که البته انجام این کار به عنوان نوعی الزام به شمار نمی رود.

 پسترنک می گوید " اگر لازم باشد کسی خود را برای فیلم برداری آماده کند، و باید خیلی سریع به نتیجه مطلوب دست پیدا کند، من او را وادار می کنم که مدت زمان حرکات را افزایش دهد، اما اگر فردی باشد که مثلا در حدود 6 کیلو اضافه وزن دارد، بهتر است این کار را به تدریج و با مرور زمان انجام دهد."  رژیم غذایی در این طرح، درست مثل حرکات ورزشی آن از 5 عامل اصلی تشکیل میشود. پسترنک می گوید: " مصرف 5 وعده غذا در طول روز باعث می شود که قند خون بدن ثابت بماند و متابولیسم بدن نیز به طور مطلوب واکنش نشان دهد."

 

هر وعده غذایی باید شامل موارد زیر باشد :

1- وعده های اصلی باید کم چربی با پروتئین بالا باشند.

2- شامل میزان معینی کربوهیدرات (مثل باقلا، لوبیا، سبزیجات، برنج، سیب زمینی شیرین)

3- هر وعده غذایی باید شامل 5 تا 10 گرم گیاهان فیبردار باشد.

4- تنها چربی های خوب باید در داخل غذا موجود باشند.

5- مصرف تمام نوشیدنی های بدون قند نیز مجاز می باشد.  

 

پسترنک بیش از 100 دستورالعمل مختلف غذایی را ارائه کرده است که تقریبا تمام آنها به بیش از 5 ماده اولیـه نیاز ندارند و زمان طـبخ آنـها نیز بـیـش از 5 دقیقه بــه طـول نمی انجامد. درحالیکه این روزها بسیاری از رژیم های غذایی طرفدار خوردن غذای کمتر هستند، رژیم غذایی پسترنک شما را به خوردن غذا تشویق می کند. او اظهار می دارد که برنامه ورزشی او به این دلیل موفق بوده که شیوه طبیعی زندگی را دنبال می کند وی سپس گفت: " من فکر می کنم مواد غذایی که در طول رژیم مصرف می شوند، مهمترین قسمت برنامه را تشکیل می دهند." استفاده از این نوع رژیم غذایی نوعی تعادل را با خود به همراه دارد، در حالی که این روزها رژیم های غذایی به صورت افراطی در آمده اند و معمولا نگه داشتن آنها برای مدت زمان زیادی امکان پذیر نمیباشد.

 

 لازم نیست که مصرف کربوهیدارتها ها را به طور کامل قطع کنید و یا مجبور نیستید که وعده های غذایی خود را وزن کنید. تمام این کارها اموری غیرطبیعی هستند و به هیچ وجه نمی توان آنها را برای مدت زمان زیادی ادامه داد. این کارها اصلا جالب و سرگرم کننده نیستند و انجام آنها امر بسیار دشواری است.

 

یکی دیگر از مزایای این رژیم غذایی که طرفداران بسیار زیادی را به سوی خود جلب کرده است -- این یکی رو داشته باشید تقلب در آن مجاز است!بله، درسته. هارلی می گوید: " هیچ اشکالی ندارد که یک روز در هفته هرچیزی که دلتان می خواهد بخورید، حال چه یک شکلات بزرگ با طعم قهوه باشد چه یک همبرگر دوبلپسترنک می گوید: "بدترین چیز در دنیا این است که روز تولدتان فرابرسد و حتی نتوانید کمی از کیک تولدتان را بخورید" ]روز تقلب[ به منزله نوعی تخلیه هیجانات به شمار می رود. اگر تمام روزها درست غذا بخورید هفته ای یکبار زیر پا گذاشتن رژیم غذایی چندان هم غیر قابل بخشش نخواهد بود




موضوع مطلب :

          
سه شنبه 91 آذر 28 :: 1:59 صبح
<   1   2   3   4   5   >>   >