سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آناهیتا
باسلام به دوستان عزیز دوست دارم دراین وبلاگ موضوعاتی که بهشون علاقه دارم و بذارم امیدوارم کسایی که به مطالبی بااین موضوعات نیاز دارن و دنبالشونن از ارائه ی این مطالب راضی باشند.
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من

کلمات در زندگی ما خیلی اهمیت دارند چراکه نه تنها شخصیت شما را به دیگران نشان می دهند بلکه طرز فکر دیگران درمورد شما را شکل می دهند.» این جمله ای است که «کارن فرایدمن» نویسنده کتاب «خفه شو و چیزی بگو!» می نویسد. این کتاب به بررسی استراتژی برقراری ارتباط در محل کار می پردازد  فرقی نمی کند شما کارمند باشید یا مشتری یا جزو مقامات بلندپایه؛ این کلمات شما هستند که به شما و شخصیت کاری تان رنگ و رو می دهند.

به گزارش جهان به نقل از اقتصاد ایران آنلاین اغلب اوقات وقتی در محیط کاری شروع به صحبت می کنیم اغلب از کلماتی مبهم و تردیدآمیز استفاده می کنیم که تنها فایده اش مخدوش کردن پیامی است  که  قصد انتقال آن را داریم،کاربرد کلمه هایی همچون «به نوعی، در اغلب موارد» باعث کاهش قدرت کلام می شود. همچنین استفاده از جمله های منفی مثل «نمی توان، امکان ندارد و هرگز» که باعث ناامیدی و منفعل شدن می شود.

این کار من نیست

همین جمله ساده و پرکاربرد باعث می شود شما خودتان را از جمع اعضای تیم کاری تان جدا کنید. این جمله دقیقا متضاد حس انعطاف پذیری و میل به یادگرفتن چیزهای جدیدی است که برای برعهده گرفتن پست های حساس و عالی حیاتی است. به جای این جمله منفی می توان از این جمله مثبت استفاده کرد: « در این زمینه تجربه ای ندارم

فکر می کنم که...

«لوری توماس روس» که مدیر یک شرکت بزرگ است اعتقاد دارد این جمله و جمله های مشابه آن همچون «تصور می کنم و احساس می کنم» باعث می شود از تسلط مدیریتی شما کاسته شده و قدرت پیام را نیز تضعیف کند. اگر از انجام کاری مطمئن هستید گفتن «فکر می کنم این بهترین استراتژی است» قدرت کمتری دارد از جمله «این بهترین استراتژی است

 نمی دانم

شما فکر می کنید گفتن این جمله یعنی صداقت؟ با گفتن این جمله ممکن است دیگران فکر کنند شما از روی تنبلی با این جمله خود را خلاص کرده اید. به جای این جمله بگویید: «اجازه بدهید جواب را پیدا کنم.» یا «برای انجام این کار از چه کسی می توانم کمک بگیرم؟» نیز جمله مناسبی است. با این کار زمان می خرید تا راه حل را بیابید.

نمی توانم

با استفاده نکردن از این جمله به همکاران خود می فهمانید که برای هرنوع یادگیری آماده هستید. می توانید مشکل را بررسی و راه حل پیشنهاد کنید. مثلا اگر از شما خواسته باشند پروژه ای را معرفی کنید که به دلیل مشغله کاری توان انجام آن را ندارید بگویید: «متاسفانه الان مشکلی دارم. با این حال با فلانی در این مورد صحبت کرده ام و مطمئنم او به خوبی از پس آن برمی آید

ایده خوبی نیست

این اولین و دم دست ترین جمله ای است که در برابر ایده های همکارانتان می توانید بگویید.

به کار بردن این جمله باعث می شود آنها جرات ابراز ایده های خود را نداشته باشند. به جای اینکه چیزی را به طور کامل رد کنید می توان مثلا از یک پرسش استفاده کرد: «می توان این ایده را اجرایی کرد؟

تقصیر من نیست

به جای گفتن این جمله و در مقام ضعف و مظلوم نمایی قرار گرفتن بهتر است دست بالا را بگیریم.

چنین جمله هایی می تواند کمک حال هرکسی باشد: «سعی می کنم بفهمم چه اتفاقی افتاده است.» یا «بهتر است سعی کنیم بفهمیم چطور می شود از تکرار این اتفاق جلوگیری کرد

غیرممکن است

این جمله بدون شک منفی ترین جمله این فهرست است. این جمله یعنی اینکه شما حتی آماده نیستید که آن موضوع خاص را امتحان کنید. حس منفی واگیردار است و همچون یک ویروس منتشر می شود. برای مثبت بودن می شود گفت: «بهتر است بگردیم شاید راه حل دیگری پیدا کردیم.

روزنامه خراسان

 




موضوع مطلب :

          
پنج شنبه 91 آذر 30 :: 11:19 صبح